Звернення громадян
ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН – це основна форма реалізації громадянами свого конституційно закріпленого права на участь в управлінні державними і громадськими справами, можливості впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, установ, організацій незалежно від форм власності, забезпечення своїх прав та законних інтересів.
Відповідно до ст.3 Закону України „Про звернення громадян” під зверненнями слід розуміти викладені в письмовій або усній формі:
- Пропозиції (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються поради, рекомендації щодо діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, удосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.
- Заяви (клопотання) - звернення громадян з проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією і чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності.
Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
- Скарги - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.
ЗВЕРНЕННЯ МОЖЕ БУТИ:
- Індивідуальним (подано окремою особою);
- Колективним (подано групою осіб);
- Усним (викладеним громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри та записаним (зареєстрованим) посадовою особою;
- Письмовим (надісланим поштою або переданим громадянином до міської ради особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства, а також надісланим з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
ВИМОГИ:
- У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання.
- Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
- Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.
- Якщо порушені у зверненні питання не входять до повноважень відповідних суб'єктів, воно у строк не більше п'яти днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється заявнику.
- Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.
НЕ РОЗГЛЯДАЮТЬСЯ:
- Анонімні звернення (без зазначення місця проживання, не підписані автором (авторами),а також такі, з яких неможливо встановити авторство).
- Повторні звернення (одним і тим самим органом від одного і того самого громадянина з одного і того самого питання, якщо перше вирішено по суті).
ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
- відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення;
- направляти скарги громадян до розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються;
- розголошувати відомості, що містяться у зверненнях.
Звернення розглядаються і вирішуються у строк не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх одержання.
Якщо в місячний строк вирішити порушені у зверненні питання неможливо, то він може бути подовжений, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Громадянин, який звернувся із зверненням до міської ради має право:
- особисто викладати аргументи та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;
- знайомитися з матеріалами перевірки;
- подавати додаткові матеріали;
- бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;
- користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
- одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.
- в разі незгоди з прийнятим за скаргою рішенням громадянин може звернутися до вищого органу або безпосередньо до суду.
Зі зверненнями до Ямпільської міської ради громадяни можуть звернутися:
- письмово за адресою: вул. Свободи, буд.132, м. Ямпіль Могилів-Подільського району, 24500, Ямпільська міська;
- електронною поштою: mr@yampil-miskrada.gov.ua
- шляхом заповнення електронної форми, яка розміщена на офіційному веб-сайті міської ради;
- усно: за телефоном/факсом ( 04336) 2-11-71;
- на особистих прийомах громадян керівництвом в адмінприміщенні Ямпільської міської ради відповідно до графіків, розміщених на офіційному веб-сайті міської ради.
Прийом звернень громадян у старостинських округах проводиться старостами в адмінприміщеннях відповідних округів.